El mal ús de les noves tecnologies

Fa temps que no escrivia i avui, és el millor dia per fer-ho.

Parlaré de les noves teconologies, les xarxes socials, i del mal ús que, segons quines persones en fan, segons la meva opinió. En teoria hauria de servir per fer el bé, ajudar, divertir-se, entre d’altres. Doncs no tot és així malauradament.

La pregunta és…fins on està la llibertat de les fotografies que publiquem? Hi ha pèrdua dels drets Totalment? La gent té Dret a agafar-les i  fer-ne l’ús que en vulgui?

Doncs anem a veure, primer el cas de Instagram és una xarxa social molt famosa, que es basa en penjar-hi fotos i si es vol incloure-hi #hastags . En els links següents es demostra que Cap imatge pot ser utilitzada sense permís de l’autor.

Veure la notícia de la BBC: Instagram aclara que no reclama derechos de propiedad de fotos de usuarios 

Un altre cas és: Mango pide disculpas por usar una foto de Instagram para una camiseta

En el cas de Twitter, segons aquest article nosaltres som els titulars de les nostres imatges, però llavors Twitter en té com una Llicència, sempre i quan es comuniqui.:

Usted es el titular de los derechos que le amparan sobre cualquier Contenido que envíe, reproduzca o exponga en los Servicios o a través de los mismos” 

Hi ha opcions de ser usuari privat i que només et segueixi qui t’ho demani, o pots bloquejar a qui no vulguis. Jo sóc usuaria oberta perquè vull que puguin Veure les meves imatges, i compartir-les amb altra gent que tingui les mateixies aficions, o que tinguin el mateix animal, etc. Això no vol dir que les deixi compartir en segons quins llocs, que me les agafin, etc.

Avui he tingut moltes converses sobre això, i resumint, trobo patètic com certa gent agafa les imatges de l’altre gent i se n’enriu, a través de l’altre xarxa social Facebook, a través de grups, etc. Gent del poble i/o de fora, que està en associacions, partits polítics, de tooots els àmbits. Que jo respecto la gent que ho faci, però no ho comparteix-ho perquè ho considero immoral i poc ètic. Però quan arriba al punt que et passa a tu com a autor d’una imatge, les coses canvien, per més bromes, que siguin. A més… com a “clan” secret, i sense dir qui ho fa. Però com passa sempre a la vida, tot s’acaba sabent. Seguiré publicant les imatges que vulgui, i de qui vulgui, però sempre meves.

He fomentat les meves explicacions perquè després m’arriben a dir: “Tu més que ningú hauries de saber que els mitjans i la informació són manipulables” Jo dic, si i no. Tots els  periodists, comunicòlegs tenim els nostres codis ètics o deontològics pels quals ens regim, i si és decisió del periodista fer-ho o no. També m’han dit: “Tu també critiques o has criticat”, i tan que ho he fet, i ho reconec, però no tinc cap grup, ni em passo la vida xafardejant el què fa el veí. La meva cita és “Viu i deixa Viure” .

Per acabar només mencionar que el Washington Post va utilitzar un Tweet meu per la seva web ara fa un any, és així com es fa un bon ús de les noves tecnologies, és per això que realment es tenen.

Per alguna cosa, contacteu-me a: T:  @elena_lloancy   Instagram: elenalloancy

Posted in Sin categoría

Responder

